Pepeljuga iz Kraljeva koja je očarala žiri i publiku 

Predstava sa četiri nagrade i jednom misijom – da nas nasmeje i osvoji

Kad se scena upali, a bajka “progovori” današnjim jezikom, desi se čudo. Baš kao u “Pepeljugi kakvu još niste videli”, predstavi Škole govora i glume “Glumaštarije” iz Kraljeva. I da, osvajaju sve. Od aplauza do najvažnijih festivalskih nagrada.

Bajka sa stavom (ali bez moralne palice)

Kada su Gorica i Miodrag Dinulović – glumica i reditelj, ali pre svega posvećeni pedagozi, 2013. pokrenuli školu govora i glume “Glumaštarije” u Kraljevu, ideja je bila jednostavna. Stvoriti siguran i kreativan prostor u kome će deca i mladi moći da rastu kroz umetnost. Dvanaest godina kasnije, skoro 100 polaznika prošlo je kroz ovu malu scensku fabriku snova, a najnoviji dokaz da se iz ove škole izlazi sa znanjem, talentom i stavom je predstava “Pepeljuga kakvu još niste videli”.

Zaboravite sve što znate o Pepeljugi: Ovo je nova verzija bajke za generaciju koja ne prašta laž i kič

Zaboravite čaše za šampanjac, labudove i karuce. Pepeljuga kakvu još niste videli stigla je iz Kraljeva, i umesto da čeka spasenje u baletankama, baca pogled koji seče do kosti – na licemerje, pohlepu i turbo-glam realnost. Zasnovana na motivima bajke i u duhu teksta Aleksandra Popovića, ova verzija Pepeljuge nije još jedna priča o izgubljenoj cipelici. Ovo je razigrana, duhovita i šarmantna pozorišna reinterpretacija sa likovima koji su sve, samo ne klasični. Tu je Maćeha kao Pokondirena tikva, Otac – tunjavi dobrica, pa imamo Kaćipernu Pepinu – turbo modelsicu, i njenu sestru Rozu – infantilnu, ali ni najmanje glupu devojku. Ađutant je podmitljivi dizelaš, a Car podseća na Kir Janju. Tu su i dvoje dece – Pepeljuga i Princ – koji su kolateralna šteta okolnosti u kojima odrastaju. I baš njih dvoje, mladi i normalni ljudi, spasiće čarolija pozorišta i lik sa slike starih majstora – Madmazel Liza, koja će Pepeljugi pozajmiti svoju haljinu i cipele.


Ova Pepeljuga ne čeka princa. Ona prolazi kroz zaplete, smeh i fantastične preokrete koje će, verujte, podjednako oduševiti tinejdžere i odrasle.

Festivalski trijumf u dva čina

U svetlu reflektora i pred zahtevnim festivalskim žirijima, kraljevačka “Pepeljuga” pokupila je niz priznanja koja govore više od reči. Prvi veliki uspeh stigao je na 20. Urban Festu u Nišu, jednom od najvažnijih festivala akademskih i omladinskih pozorišta, gde je ova predstava ponela titulu najbolje po oceni okruglog stola kritike.

Ali to nije bilo sve – žiri je dodelio i obe nagrade za najbolja glumačka ostvarenja festivala mladim akterima iz Kraljeva:

  • Luki Radoviću – nagradu Car Konstantin za najbolju mušku ulogu 
  • Sofiji Sovrlić – nagradu Carica Teodora za najbolju žensku ulogu

A onda je stiglo i priznanje sa 67. Međunarodnog festivala dečijeg i omladinskog dramskog stvaralaštva “Majske igre” u Bečeju, a u pitanju je jedna od najdugovečnijih i najprestižnijih smotri u regionu. Od preko 40 prijavljenih predstava sa celog Ex-Yu prostora, u selekciju je ušlo samo šest najboljih, a među njima i “Pepeljuga kakvu još niste videli”.

Četiri nagrade? Da, i to kakve!

Na “Majskim igrama”, kraljevačka predstava je osvojila Bronzanog paža – nagradu za predstavu u celini, ali i tri pojedinačne nagrade za najbolja glumačka ostvarenja:

  • Sara Rodić za najbolju glavnu žensku ulogu (Pepeljuga),
  • Luka Radović za epizodnu ulogu Oca – Cara,
  • Mihajlo Ješović za lik Ađutanta.

Žiri u sastavu: glumica Novosadskog pozorišta Silvija Križan, glumica Marta Bogosavljević i pozorišni reditelj IvanVanja Alač, nakon predstave nisu štedeli komplimente, uz konstataciju da je broj nagrada za glumačka ostvarenja premali za ovako kvalitetan ansambl.

Bajka koja je obula štikle savremenog doba – duhovita, prepoznatljiva i bez trunke foliranja

Umesto klasične bajke o princu i cipelici, publika je dobila priču o preuveličanim ambicijama, površnosti, večitoj trci za statusom i tome kako prava emocija i iskrenost ipak pronalaze svoj put – i to bez kalkulacija.

Ko su lica koja stoje iza uspeha?

Pored nagrađenih, na sceni su briljirali i: Sofija SovrlićMina BažalacKatarina RudnjaninViktorija SoboljevaOlivera RadenkovićPavle Sotirov i Iva Mimović – svi podjednako važni u stvaranju ove pozorišne čarolije.

Zahvalnost ide i onima koji su pomogli da “Pepeljuga” pređe stotine kilometara i stigne do publike i žirija: Biljana BarlovacBojan Mihailović i Bojan Zečević, uz tehničku podršku Kraljevačkog pozorišta.

Škola koja pravi ljude, ne samo glumce

“Glumaštarije” nije samo škola. To je, rekli bismo, sigurna zona u kojoj deca i tinejdžeri, uz glumu, uče i o empatiji, odgovornosti, timskom radu i hrabrosti da govore ono što misle. Osnovana 2013. godine, škola je pod okriljem Kraljevačkog pozorišta proizvela niz uspešnih predstava, a kroz nju je prošlo gotovo 100 mladih uzrasta od 8 do 19 godina.

Pedagozi Gorica i Miodrag Dinulović naglašavaju da je uspeh Pepeljuge rezultat posvećenosti svih članova kolektiva, ali i vrednosti koje se gaje u školi: iskrenost, timski duh i vera da umetnost menja svet – i to ne u bajkama, nego u stvarnosti.

Škola govora i glume “Glumaštarije” danas uspešno funkcioniše u okviru Folklornog ansambla “Karanovac” u Kraljevu, nastavljajući svoju misiju rada sa mladima u prostoru koji podržava umetnost, tradiciju i kreativnost.

Dosadašnje predstave

Tokom prethodnih godina, škola govora i glume “Glumaštarije” realizovala je više zapaženih predstava među kojima su: Naša decaZbrka u džungliFrka oko vukaDrnde vrnde balalajka – vrlo smešna jedna bajka, kao i najnovija produkcija Pepeljuga kakvu još niste videli.

I za kraj – humanost u prvom planu

Svaka izvedba Pepeljuge nosi i dodatnu vrednost – prihod od predstava ide u humanitarne svrhe za pomoć u lečenju dece i mladih. Jer ako postoji čarolija, onda je to upravo solidarnost.

Kraljevačka “Pepeljuga” nas podseća da su najbolji teatri oni koji znaju da se igraju sa srcem – i da, i kad glume, govore istinu.